sâmbătă, 1 octombrie 2011

Povestea ospătarului care vorbeşte şapte limbi şi a trăit o viaţă ca în filme

Eugen Neagu este un ospătar cu totul şi cu totul special. În afară de faptul că vorbeşte şapte limbi, timişoreanul are şi un suflet foarte mare.

Născut din tată român şi o mamă jumătate unguroaică, jumătate nemţoaică, Eugen Neagu a învăţat încă de mic germana, maghiara şi româna. La 23 de ani nu a mai suportat regimul comunist şi a fugit în Germania. „Era în 21 februarie 1980. Ştiam că este un marfar care merge de la Jimbolia la Chichinda. Am reuşit să trec graniţa urcându-mă din mers în acel marfar”, şi-a amintit ospătarul.

În martie 1980 Eugen era deja stabilit la o mătuşă a sa din Germania, iar în septembrie, acelaşi an, a început Şcoala Hotelieră Internaţională la Munchen, în Hotel Rezidence, unde a stat până în vara lui 1983. „Imediat am fost repartizat la la See Hous, un complex internaţional de pregătire hotelieră, condus de doctor Kaub&Kuffler, care este în prezent preşedintele Asociaţiei Gastronomilor din Germania”, povestşte Eugen.

Ospătar în Insulele Canare

În anul 1986, Eugen Neagu a fost invitat să lucreze la restaurantul Porto Fino din Maspalomas, Gran Canaria. Aici a învăţat limbile spaniolă şi italiană, pe lângă franceză şi engleză pe care le ştia deja. După câţiva ani, Eugen s-a întors în Germania, iar cu banii adunaţi şi-a deschis propriul restaurant. O tragedie petrecută în familie i-a schimbat însă complet viaţa. A renunţat la tot ce avea în Germania şi a venit în România, pentru a-şi ajuta nepoatele rămase fără tată, iar acum lucrează ospătar la un restaurant din centrul Timişoarei.

Profesor pentru tinerii ospătari

"Eugenio" susţine că meseria pe care o practică est totul pentru el, iar toată experienţa pe care a cumulat-o de-a lungul anilor o foloseşte acum în instruirea colegilor mai tineri. "Îmi face o deosebită plăcere să-i ajut pe tineri. Toată experienţa pe care am acumulat-o o folosesc să-i sprijin pe cei ei. Mă bucur şi să văd că sunt interesaţi să înveţe", a mai spus ospătarul. Referitor la avantajul cunoaşterii limbilor străine, experienţele cu clienţii vorbesc de la sine. "Este un privilegiu, o mândrie să ştiu atâtea limbi. De foarte multe ori se întâmplă ca la mese alăturate să fie vorbitori de patru limbi diferite. Acei clienţi se minunează cum vorbesc la fiecare masă o altă limbă. Am fost aproape jignit când m-a întrebat cineva cum am rămas „numai ospătar”. Mă simt foarte bine ca şi ospătar, sunt la mine acasă, unde mă cunoaşte toată lumea. Îmi face mare plăcere meseria mea", a mai spus bărbatul.



Când vine vorba de calităţile unui ospătar profesionist, Eugen este categoric. "Ca şi ospătar trebuie să cunoşti perfect produsele, îmbinarea gusturilor, dar şi să propui vinurile care se potrivesc unui anumit meniu. Este foarte important să fii corect faţă de client şi să ai un pic de cunoştinţe de psihologie. Contează incredibil de mult să simtă clientul că poţi face ceva pentru el. Toţi vin la restaurant încărcaţi de problemele din timpul zilei şi vor să se relaxeze. Zâmbetul este cea mai scurtă cale de a arăta unei persoane că o priveşti cu deosebită plăcere", a spus Eugen Neagu. Acesta şi-a mai folosit experienţa şi în punerea pe picioare a unor restaurante de renume din judeţul Timiş. Idei şi poftă de lucru pentru un restaurant de succes are, dar nu găseşte investitorul care să vină cu banii.

Niciun comentariu: