joi, 28 iunie 2012

MESERIA DE CHELNER OSPATAR REGULI DE BUN SIMT


Meseria de chelner/ospatar este foarte rentabila si cautata de foarte multe persoane in ultima vreme, fie ca sunt elevi, studenti – care o prefera ca part time job in timpul verii sau elevii de la scolile de Cooperatie trebuie sa stie urmatoarele lucruri:
1. Ca sa fii chelner trebuie sa stii si sa respecti lozinca: “Clientul nostru, stapanul nostru”
2. Cand ajungi la masa prima data nu uita sa ii saluti! Nu le trantesti pe masa meniul si o iei la fuga
3. Trebuie sa iti respecti clientii, sa li te adresezi cu dumneavoastra fie ca au 14 ani sau 80
4. Trebuie sa fii prompt cu luarea comezii, sa lasi oamenii sa se decida si sa nu stai langa ei in timp ce se uita la meniu
5. Am intalnit chelneri la terase destul de respectate care veneau la masa fara meniu si te intrebau ce doresti -de parca clientul stie pe de rost meniul
6. Un lucru foarte important si anume- Misca-te cu talent! Nu lasa omul sa astepte
7. Daca stii ca memoria- suferi de Alzaimer sau mai stiu eu ce boala mintala- Adu cu tine un carnetel in care sa notezi! De preferat la o terasa de fite poti veni cu un touchpad
8 Cand aduci mancarea nu arunca din aer farfuria- risti sa il improsti cu ciorba sau sos pe client
9. Ai grija ca acesta sa aiba sare pe masa, otet etc
10 Vino cand esti chemat direct la masa respectiva si nu incepe sa treci pe la toate mesele si sa ajungi la client cu 4 farfurii in mana
11. Nu fii obraznic, clientul nu va mai calca niciodata pe acolo
12. La sfarsit nu adu nota scrisa de mana!
13. Nu iti opri singur bacsis din restul omului- poti fi dat afara pentru asa ceva!
14. Daca te comporti exemplar bacsisul tau va creste exponential
15. In cazul in care te-ai purtat ok si nu ai primit niciun bacsis nu te uita urat, omul nu este obligat sa iti dea nimic- gandeste-te ca si el lucreaza pentru banii aceia si ca este foarte posibil sa nu primeasca nimic in plus fata de salariu.
16. Daca primesti bacsis nu te grabi sa ii numeri si sa ii bagi imediat in buzunar de fata cu clientul
Am alcatuit acest cod de bune maniere al chlenerilor si ospatarilor pentru a lua aminte si restul lumii- eu am patit toate lucrurile de mai sus si pot sa garantez ca v-ati intalnit si voi cel putin o data cu situatiile de mai sus.
Eu sunt o persoana foarte exigenta si multa lume ma judeca pentru acest lucru, dar efectiv nu imi pasa- atata timp cat platesc un serviciu imi doresc sa fiu servita cum trebuie- pentru ca la urma urmei este vorba de banii mei, de munca mea- si nu imi place sa isi bata joc careva de ea.
Din nefericire gasim din ce in ce mai des chelneri si ospatari care termina o amarata scoala profesionala sau un curs, ajung sa serveasca pe la terase si sa puna clientul in situatii penibile si sa il faca sa se simta umilit. Zilele trecute am mancat la cantina la Calimanesti- la cantina scolii de aici- si am avut nesansa sa fiu servita de chelneri wanna be in devenire- elevi de la profesionala care isi faceau practica pe noi.
Am realizat ca nu au logica, sunt zgarciti de parca mi-ar da mancare pe degeaba- in loc sa serveasca dintr-un capat serveau aleatoriu- de exemplu- serveau ultimele persoane venite la masa iar pe primele le lasau ultimele! Mai are rost sa spun ca m-am trezit cu un pahar pe care l-a varsat pe masa- a curs in cosul cu paine de s-a imbibat de parca era burete- si apa a ajuns si pe mine A intors spatele si a plecat fara sa mai zica nimic- ne-a lasat sa mancam painea plina de apa!
Am o aversiune fata de meseria de ospatar/ chelner si sunt de parere ca iti trebuie un pic de logica si inteligenta ca sa poti sa interactionezi cu alti oameni! Cine nu este in stare poate sa isi vada de viata lui.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Din cate se pare tu esti exact genul ala de client care considera ca ospatarul e un fel de sclav care ar trebui sa accepte orice mizerie venita din partea clientului pentru ca vorba aia ,,clientul nostu stapanul nostru,,

Cucoana, vezi ca numai suntem pe vremea lu Ceasca, nimeni nu este obligat sa accepte un tratament mizerabil si superior doar pt ca o comunista ca tine se bazeaza pe principiul ala infect.
Te ai simtit ofensata ca ai fost intr un loc in care niste copii faceau practica, du te in plm la un restaurant care se respecta daca vrei service ireprosabila, nu la o cantina unde niste copii au venit sa invete meserie, comunista ordinara ce esti