joi, 28 iunie 2012

Prezentarea meseriei de ospatar (chelner) Part I


Printre grijile si preocuparile cotidiene ale omului se numara si procurarea si pregatirea unor produse pentru a se asigura hrana organismului. Pe lânga activitatea socio-economica foarte importanta si alte activitati, (fie ele si de relaxare), omul manânca, se hraneste. Indiferent de starea fizica sau morala a oricarui om, alimentatia nu poate fi evitata.

         Problema produselor care au fost si sunt consumate de fiecare individ de-a lungul vietii, a modului cum acestea sunt realizate, procurate, prelucrate, prezentate, servite si în ultima instanta consumate, au constituit din cele mai vechi timpuri un apanaj al societatii respective.

         Atât în trecutul nu prea îndepartat cât si în viitor, activitatea de preparare a hranei, a mâncarurilor si servirea acestora în locuri publice îsi au rolul si importanta lor, neputând fi înlocuite sau contestate, oricare ar fi forma de organizare. În contextul transformarilor ce au loc, prepararea, prezentarea si servirea mâncarurilor si bauturilor dobândesc noi valente, determinate în principal, de doi factori decisivi: miscarea libera a oamenilor si cresterea cerintelor si preferintelor culinare, justificate de un trai civilizat, modern si de o activitate mai intensa.     
       
         Munca ospatarului completeaza straduinta bucatarului si pe cea a cofetarului sau patiserului "printr-o servire corespunzatoare oferita clientilor". De calitatea muncii lui depinde în mare masura bunul renume al restaurantului.

         Ospatarul trebuie sa fie un bun cunoscator al tuturor preparatelor culinare, inclusiv de cofetarie-patiserie, al bauturilor de orice fel, sa aiba deprinderi temeinice de tehnica servirii, sa cunoasca regulile de protocol si sa-si însuseasca expresiile uzuale si în limbile de circulatie internationala. Îndemânarea ospatarului consta în rapiditate, spirit de observatie, atentie distributiva si atitudine corespunzatoare fata de consumatori.

         Bucatarul, ospatarul, cofetarul, patiserul, barmanul si personalul de întretinere trebuie sa asigure si sa respecte normele si instructiunile privind igiena si Regulamentul de ordine interioara.

"Nu ne putem astepta la servicii de calitate din partea unui personal necalificat."

Niciun comentariu: